Kezdőlap > SEO > A linképítés eszközei

A linképítés eszközei

Linkkapcsolatok építése nagy erőfeszítéseket és következetességet igényel. Ez az egyik legnehezebb, és időigényesebb feladat a weboldalak keresőoptimalizálása terén. Bizonyos stratégiák már jól ismertek SEO szempontból, és bizonyosak pedig csak az igazán hozzáértők számára világosak. Megpróbáltuk felsorolni a lehetséges linképítési stratégiákat SEO szempontból.

1. Gyűjtemények

Bár úgy tűnhet, a linkgyűjtemények ideje lejárt, használatuk még mindig tartogat eredményeket számunkra.

Fontos, hogy olyan gyűjtőoldalakat válasszunk, melyek valódi értéket képviselnek a Google számára: jól feltérképezettek és megfelelő pagerank értékkel rendelkeznek. Aki rendelkezik egy jól összeállított listával – mely a hasznos gyűjtőoldalakat tartalmazza – nehezen válik meg tőle, ezért érdemes mindenkinek saját maga elvégeznie a forrásgyűjtést.

Oldalunk regisztrációjakor igyekezzünk minden egyes gyűjtőoldalra más-más leírást és kulcsszavakat megadni! Variáljuk a lehetőségeinket amennyire csak lehet.

Egy professzionálisan elvégezett regisztráció sorozat során, 75-150 egyedi backlinket is szerezhetünk csak a gyűjtemény oldalakból.(!)

2. Konkurencia

Ezzel a technikával szerezhetjük a legtöbb látogatót oldalunkra. Nincs más dolgunk, mint az általunk kiválasztott kulcsszavakra rákeresni a nagy keresőoldalakon (Yahoo, Google, Bing) és a találati oldalakon megjelenő cégekkel felvenni a kapcsolatot, linkcsere ügyben.

Minden eszközt bevethetünk, hogy linkünk felkerüljön ezekre az oldalakra:
– közvetlen telefonhívás,
– e-mail küldés,
– kézzel írott levél!
– pénzfizetés…

A hangnem a taktikustól a hízelgőig bezárólag változhat.

A módszert érdemes egy táblázat készítésével kezdeni, melyben összegyűjtjük a kiszemelt célpontokat és a kiválasztott útvonalat, hogy felkerüljünk az oldalukra.

Rendkívül munkaigényes módszerről van szó, de ha a pagerank értékünk esetleg mégsem változik, ezzel a taktikával akkor is új látogatókat szerezhetünk weboldalunk számára.

3. Linkek keresése

Ennek a régi módszernek az a lényege, hogy megtaláljuk azokat az oldalakat ahova ingyen vagy pénzért regisztrálhatjuk magunkat.

A következő kereséseket érdemes elvégezni, pl. a googleban:

intitle:add+url “kulcsszó”
intitle:submit+site “kulcsszó”
intitle:submit+url “kulcsszó”
intitle:add+site “kulcsszó”
intitle:add+your+site “kulcsszó”
intitle:directory “kulcsszó”
intitle:list “kulcsszó”
intitle:sites “kulcsszó”

A találati eredményeket javíthatja, ha elhagyjuk az intitle paramétert.

Ismét egy időigényes módszerről van szó, de ha sikerül olyan oldalakra regisztrálnunk, melyek könnyen kapcsolatba hozhatóak saját oldalunkkal, ne sajnáljuk rá az időt és esetleg a pénzt.
(Akkor is regisztráljuk magunkat az oldalra, ha a kiszemelt site pagerankja nulla.)

4. Versenytársak Linkjei

A cél az, hogy feltérképezzük a versenytársaink linkjeit az interneten. Megtalálni a legtöbb oldalt és weblapot, ahol feltűnik a konkurencia és felkerülni ugyanarra a felületre.

Ehhez a következő kereséseket végezhetjük el:

Yahoo!: linkdomain:url.com -site:url.com
MSN’s techpreview: link:url.com -site:url.com
Yahoo!: link:http://www.url.com
Google: “url.com” -site:url.com

Így kereshetjük meg legjobban, azokat az oldalakat ahol előfordul a konkurencia, és ahol nekünk is érdemes megjelenni.

Ne felejtsük el: az internet lehetőségei mellett, a klasszikus kapcsolatteremtés eszközeivel (telefon, levél) is célt érhetünk, ha valamelyik oldallal fel akarjuk venni a kapcsolatot.

5. Cikk írása és publikálása

Saját cikkeket írni és megjelentetni arról a témakörről, amivel a weboldala is foglalkozik, egy rendkívül hatékony módja annak, hogy új látogatókat és jobb találati eredményeket érjen el.
A lényeg hogy valódi, értékes cikkeket hozzunk létre, amik közelebb hozzák a felhasználókat a saját weboldalainkhoz.

Számos oldalon van lehetőségünk elkezdeni a cikkírást:

Idea Marketers – http://www.ideamarketers.com/writers.cfm
Buzzle.com – http://www.buzzle.com/secure/become-editor.asp
EBooksnBytes – http://www.ebooksnbytes.com/articles/submit.shtml
Article Central – http://thewhir.com/find/articlecentral/suggest.asp
Go Articles – http://www.goarticles.com/ulogin.html
EzineArticles – http://ezinearticles.com/submit/
AMAzines – http://amazines.com/
Article City – http://www.articlecity.com/article_submission.shtml
BPubs.com – http://www.bpubs.com/cgi/add.cgi
Business Know-How – businessknowhow.com/newsletter/articleguidelines.htm
WWIO – http://www.certificate.net/wwio/ideas.shtml
About.com – http://sbinformation.about.com/library/blsubmission.htm
NetterWeb.com – http://www.netterweb.com/articles/
Simply Search 4it – http://www.simplysearch4it.com/article/addart.php
Vector Central Marketing – http://www.vectorcentral.com/articles-form.html
Learning Folder – http://www.learningfolder.com/SubmitArticle.aspx
Knowledge Bed – http://www.knowledgebed.com/submission.html
Article Insider – http://www.articleinsider.com/start.php
Articles that Sell – http://www.articlesthatsell.com/submityourarticle.htm
Smart Ads – http://www.smartads.info/articles/
Writing Career – http://www.writingcareer.com/freearticles-submit.html

6. Fórumok és közösségi oldalak

Fórumokon keresztül népszerűsített linkeket gyakran SPAM-ként értelmezik a felhasználók, de ügyesen használva nagy segítségükre lehet a munkában.

A legfontosabb, hogy ne direkt reklámozási céllal csatlakozzunk egy közösséghez, hanem azért, mert amúgy is értékes tagja tudunk lenni. Ez alól természetesen kivétel, ha pl. egy SEO fórumon tesszük közzé új linkkatalógus oldalunkat.

7. Bloggolás

A bloggolás nagyon hatékony módja a linképítésnek. Ha megfelelő oldalakon, hasznos hozzászólásokat írunk, az könnyen megnövelheti látogatottságunkat az átkattintások által. Nagyon fontos hogy nem folytassunk SPAM tevékenységet, hanem valódi tartalmat, hasznos hozzászólást adjunk hozzá az oldalhoz.

Nagyon fontos észben tartanunk, hogy ezzel a módszerrel nem a keresőmotorok elérése a célunk – hiszen hozzászólásaink a legtöbb esetben mélyen eldugva jelennek meg – hanem az oldal látogatóinak közvetlen megszólítása, elérése. Koncentráljunk tehát rájuk.

8. Online reklámok.

Költséges de hatékony módja a forgalomnövekedésnek. Nagyon fontos a hirdető megfelelő kiválasztása. Hirdetésünknek olyan helyen érdemes megjelennie, ami kapcsolódik a saját oldalunk tartalmához és megfelelő pagerank értékkel rendelkezik.

9. Szöveges linkek.

Szöveges linkek elhelyezése és vásárlása is hatékony lehet, ha:
– a link olyan oldalon jelenik meg, ami beleillik a saját oldalunk témakörébe
– a reklámok helye megfelelően kialakított és nem eldugott helyen szerepel az oldalon (pl. lábléc, érdektelen tartalom)
– ha az oldal jó látogatottsági statisztikával rendelkezik és rendszeresen frissített tartalommal jelentkezik.

A hirdető felület kiválasztásánál a pagerank nem minden, 1-2 db. 8-as pagerankkal rendelkező oldalnál többre megyünk, ha hirdetésünket inkább 8-10 db. 3-4-es értékkel rendelkező oldalon helyezzük el.

Legyünk körültekintőek és szerezzünk előzetes információkat (pl.: milyen kulcsszavakat érdemes használni, milyen oldalakon érdemes hirdetni ..stb.) mielőtt szöveges hirdetést adnánk fel valamelyik szöveges link kereskedő cégen keresztül.

10. Egyedi eszközök és szolgáltatások

Természetes módon növelhetjük hivatkozásaink számát, ha oldalunkon valamilyen egyedi vagy a tartalomhoz kapcsolódó szolgáltatást, eszközt nyújtunk: pl. kalóriatáblázat egy gasztronómiai oldalon.

Lehetőségeink korlátlanok, csak azt kell átgondolnunk, melyik az a alkalmazás, funkció… stb. ami belepasszol oldalunk világába és kiegészíti annak tartalmát. Egy olyan szolgáltatás, amiért a látogatók szívesen visszatérnek hozzánk.

Ha saját fejlesztésű eszközről van szó, sok energiát kell abba is fektetnünk, hogy megismertessük azt a világgal. Szakmai fórumokon, közösségi oldalakon kell felkelteni az érdeklődést szolgáltatásunk iránt. Minél többen próbálják ki, telepítsék, alkalmazzák…stb.

Kategóriák:SEO
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: